tirsdag den 23. april 2013

Min 'nye' strikkemaskine

Så oprandt ugen, hvor min 'nye' (brugt maskine købt på eBay fra England) Brother KH 965 ankom i selskab med KR 850 og KE 100! Sagerne kom i fire pakker, hvor den 4. (med hovedapp. og ribben) var gået hul på og beskadiget. Lidt øv. Nogle sager, såsom skruebeslag til at opsætte ribapparatet samt gribhåndtag, var gået tabt. Heldigvis var sælger til at snakke med og refunderede 100 pund til mig. Alt i alt en ok handel, trods de opståede og uventede problemer. Shit happens! Transportfirmaet UPS har her prøvet at råde bod på skaden med tape:

Damage control

Her har jeg testet maskinen med hulstrik. At strikke hulstrik på strikkemaskinen er ikke så let, som jeg håbede :( Man strikker med to slæder: En L(ace)-slæde og en almindelig K(nitting)-slæde. Man vælger strikkemønster (tog mig en hel dag at afkode forretningsgangen!) og følger computerens instruks. Hulstrikningen går nogenlunde til, ved at man strikker to rk med K-slæden, derpå trækker man 2-6 gange med L-slæden over de aktive nåle. Det betyder i praksis (= tid og kræfter), at man reelt kun har strikket to rækker, selvom man kører slæderne 2-8 gange! Det tager altså lidt længere tid, fordi der er mange rækkers arbejde ved at strikke to rk hulstrik.

Desværre går det ikke at bruge motor til hulstrik :(

Her er hovedmaskinen (KH) på bord, samt motor (KE). Bordet/stativet havde åbentbart også fået et par tæsk under transporten, så det er skævt (hælder to cm ned i højre side) og her kloset op med et par brædder for at stå i vater.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar